Moda i Uroda

Domowe sposoby na opryszczkę

Sprawy do rozważenia
Herpes simplex jest wirusem. To znaczy, że nie ma znanego „lekarstwa”, które zapobiegnie powrotowi objawów. Ale są rzeczy, które można zrobić, aby znaleźć ulgę podczas wybuchu epidemii HSV-1 lub HSV-2.

Możesz być w stanie zmniejszyć stan zapalny, podrażnienie i inne objawy poprzez połączenie zmian w stylu życia i suplementów diety. Środki te nie zastąpią jednak planu leczenia klinicznego.

Przed podjęciem jakiejkolwiek alternatywnej metody leczenia należy zawsze porozmawiać z lekarzem lub innym pracownikiem służby zdrowia. Mogą oni omówić możliwe dawkowanie, działania niepożądane i interakcje.

Te wypróbowane i prawdziwe domowe środki zaradcze mogą pomóc w złagodzeniu obrzęku, swędzenia i użądlenia związanego z ogniskiem choroby. Prawdopodobnie masz już to, czego potrzebujesz do tych środków w szafce kuchennej lub skrzyni z lekami.

Ciepły kompres
Badania wstępneTruststed Source sugeruje, że pomocne może być zastosowanie ciepła, gdy tylko poczujesz ból formowania. Jeśli ból już się wytworzył, ciepło może pomóc zminimalizować ból i obrzęk.

Możesz zrobić suchy, ciepły kompres, napełniając skarpetkę do połowy ryżem i mikrofalówką przez nieco mniej niż minutę.

Chłodny okład
Można również użyć zimnego okładu w celu zmniejszenia puchnięcia. Nałóż na dotknięte miejsce okład z lodem lub czystą, miękką ściereczkę wypełnioną lodem. Powtarzać w razie potrzeby co cztery godziny.

Pasta sodowa do pieczenia
Zastosowanie pasty sodowej do pieczenia może pomóc w wysuszeniu zmian i złagodzeniu swędzenia. W tym celu należy zanurzyć mokrą wacik lub końcówkę Q w niewielkiej ilości czystej sody oczyszczonej, a następnie nałożyć ją na bolące miejsce.

Pasta kukurydziana
Pasta skrobi kukurydzianej może również wysuszać zmiany chorobowe i łagodzić swędzenie. Zanurzyć mokrą wacik lub końcówkę Q w niewielkiej ilości skrobi kukurydzianej i nanieść ją na dotknięte miejsce.

Czosnek miejscowy
Starsze badania sugerują, że czosnek może mieć właściwości przeciwwirusowe przeciwko obu szczepom opryszczki. Świeże ząbki czosnku należy zgnieść i zmieszać z oliwą z oliwek w celu rozcieńczenia. Tę mieszankę można stosować na opryszczkę do trzech razy dziennie.

Miejscowy ocet jabłkowy z cydru (ACV)
ACV jest znany ze swoich właściwości przeciwzapalnych i przeciwwirusowych. Aby uzyskać niektóre z tych korzyści, należy zmieszać jednoczęściowy ACV z trzema częściami ciepłej wody i zastosować go w miejscu dotkniętym chorobą.

Spożywanie odpowiednich pokarmów i unikanie niektórych składników może wzmocnić układ odpornościowy i z kolei pomóc organizmowi w walce z wirusem opryszczki.

Anegdotyczne dowody sugerują, że zmiana diety może pomóc w zapobieganiu epidemiom.

Chociaż potrzeba więcej badań, dowody kliniczne potwierdzają niektóre z tych twierdzeń.

Bogate w antyoksydanty warzywa
Jedzenie warzyw bogatych w przeciwutleniacze może wzmocnić twój układ odpornościowyTrusted Source i może zminimalizować stan zapalny. Kalafior, szpinak, jarmuż i pomidory są bogate w wolne rodniki wiążące antyoksydanty. Zawierają również więcej lizyny niż argininy, czyli aminokwasu, który jest ważny w zwalczaniu opryszczki.

Kwasy tłuszczowe Omega-3
Omega 3-łańcuchowe kwasy tłuszczowe mogą być wykorzystywane do wspomagania układu odpornościowego w walce z przewlekłymi stanami zapalnymiTrusted Source. Łosoś, makrela, siemię lniane i nasiona chia są bogate w te kwasy tłuszczowe.

Białko
Spożywanie zdrowego poziomu białka jest niezbędne do walki z wirusem opryszczki i innymi patogenami. Utrzymuj swoją dietę na wysokim poziomie białka i niskim poziomie tłuszczów nasyconych, jedząc dużo migdałów, jaj i owsa.

Witamina C
Naukowcy wykazali, że witamina C może skutecznie przyspieszyć gojenie się ognisk opryszczki. Może ona również pomóc w wydłużeniu czasu między wybuchami epidemii.

Kolorowe owoce i warzywa, takie jak papryka, pomarańcze i truskawki są bogate w witaminę C. Owoce mango i papai również zawierają tę witaminę, bez dodawania dużej ilości lizyny do diety.

Cynk
Terapia cynkiem może zmniejszyćTrusted Source ilość ognisk opryszczki, które masz, dając jednocześnie dłuższy czas między ogniskami. Możesz zwiększyć ilość cynku w swojej diecie, jedząc kiełki pszenicy, groszek, jagnięcinę i wieprzowinę.

Witamina B kompleks
Witaminy z grupy B mogą wzmocnić odpowiedź immunologiczną, aby pomóc organizmowi w walce z wirusem opryszczki. Witamina B może być pozyskiwana z zielonej fasoli, jajek, szpinaku i brokułów.

Kwas
Kwaśne jedzenie może przełamać zimne rany, zanim się zagoją. Sok owocowy, piwo, napoje gazowane i przetworzone jedzenie mają tendencję do większej kwasowości. Ogranicz te pokarmy i zamiast tego rozważ wodę lub musujący seler.

L-arginina
Unikaj żywności, która zawiera wysoki poziom argininy, kiedy tylko możesz. Czekolada jest szczególnie bogata w ten aminokwas, który według niektórych osób może wywołać objawy opryszczki. Zaspokój swój słodki ząbek gęstą witaminą, np. suszonym mango lub morelami.

Dodatek cukru
Twoje ciało zamienia dodane cukry na kwas. Unikaj pokarmów z dużą zawartością cukru i uważaj na desery naturalnie słodkie przysmaki, takie jak banany i pomarańcze.

Przetworzone lub konserwatywne ciężkie
Przetworzona żywność zawiera syntetyczne środki konserwujące, które mogą przyczyniać się do powstawania stresu oksydacyjnego. Utrzymywanie niskiego poziomu stresu oksydacyjnego może sprzyjać gojeniu się w czasie wybuchu epidemii. Spróbuj pokroić przetworzoną żywność, taką jak posiłki w zamrażalniku, rafinowane produkty zbożowe i cukierki z diety.