Fitness

Ile przysiadów powinienem robić w ciągu dnia ?

Jak zacząć?
Dobre rzeczy przychodzą do tych, którzy przysiadują.

Przysiady nie tylko ukształtują Twoje quady, ścięgna i pośladki, ale także pomogą Ci w zachowaniu równowagi i mobilności oraz zwiększą Twoją siłę. Badania przeprowadzone w 2002 roku wykazały, że im głębszy przysiad, tym więcej będzie działał pośladków. Przekonałeś się już?

Jeśli chodzi o to, ile przysiadów powinieneś zrobić w ciągu dnia, nie ma magicznej liczby – to naprawdę zależy od Twoich indywidualnych celów. Jeśli jesteś nowy w robieniu przysiadów, celuj w 3 zestawy po 12-15 powtórzeń przynajmniej jednego rodzaju przysiadów. Praktykowanie przez kilka dni w tygodniu to świetne miejsce na początek.

Poniżej nakreśliliśmy podstawowy squat i trzy jego warianty, abyś mógł zabrać się do pracy.

Chcesz więcej? Spróbuj naszego 30-dniowego wyzwania squatowego
Po opanowaniu tych wariacji squatowych, rozpocznij grę z tym 30-dniowym wyzwaniem squatowym. Pamiętaj, że 1 zestaw powinien być równy około 12-15 powtórzeń na początku gry. Będziesz robił 3 zestawy określonego squata – więc weź wodę i przygotuj się.

Aby zwiększyć intensywność treningu, możesz dodać kilka powtórzeń lub złapać kilka hantli, gdy trafisz w 3. tydzień lub 15. dzień.

Rzeczy, które należy rozważyć
Upewnij się, że się rozgrzałeś, zanim zaczniesz kucać. Wykonanie co najmniej 10 minut kardio i 5 minut rozciągania rozluźni Twoje mięśnie, zwiększy zakres ruchów i pomoże zapobiec kontuzjom.

Liczba przysiadów, które powinieneś zrobić, nie ma nic wspólnego z twoją płcią i wszystkim, co ma związek z twoim poziomem sprawności fizycznej. Pamiętaj o swoich ograniczeniach i upewnij się, że twoja forma jest solidna przed dodaniem dodatkowych powtórzeń lub wagi.

Przysiady są wprawdzie niesamowicie skutecznym ćwiczeniem, ale nie są to ćwiczenia typu koniec-do-końca. Włączenie ich do reżimu treningu całego ciała – i jedzenie dobrych rzeczy w odpowiednich porcjach – da Ci najlepsze rezultaty.

Wynik końcowy
Jako początkujący, przykucnij 3 zestawy po 12-15 powtórzeń kilka razy w tygodniu, aby mieć więcej siły i pełniejsze jeansy. Włącz je w dobrze zaokrągloną rutynę ćwiczeń i obserwuj przepływ wyników!